گروه خبري : آخرین اخبار
تاريخ انتشار : 1400/09/01 - 15:51
كد :3

ضرورت تولید لیبل پوشاک

امروزه ساخت برندینگ در صنعت مد و پوشاک یک اصل جدایی ناپذیر می باشد. با پیشرفت دستگاه های تولید پارچه و وجود طراحان حرفه ای لباس، هر تولید کننده باید نام و نشان مشخصی از خود بجای گذارد تا ماندگار شود.

چاپ لیبل پوشاک این امکان را می دهد تا لباس مورد نظر شناسنامه داشته باشد. بسیاری از مواقع پیش آمده که یک تولید کننده پوشاک موفق با ثبت برند خود و چاپ لیبل برای پوشاک تولیدی خود، از سوء استفاده طراحی پوشاک تولیدی اش جلوگیری نماید.

طراحی لیبل پوشاک

ضرورت تولید لیبل پوشاک

در طراحی لیبل پوشاک چند نکته باید رعایت شود. از جمله نکات زیر :
1- جنس لیبل باید متناسب با نوع پارچه باشد و به دلیل اینکه در بیشتر مواقع محل دوخت لیبل در نقاطی است که با بدن تماس مستقیم خواهد داشت باید به این نکته توجه کرد که لیبل هیچ گونه حساسیت پوستی و یا آزار و اذیتی برای فرد نداشته باشد.

2- رنگ لیبل نیز باید مناسب با رنگ پارچه باشد. در پارچه هایی که کمی بدن نما هستند استفاده از رنگ های تیره اشتباه است. لیبل باید تا حد ممکن مخفی نگه داشته شود.

3-برای حفظ  ونگهداری بهتر لباس درست است که بر روی لیبل علایم و نشانه های مختص شستشوی آن نوع پارچه درج شود.

4- مشخصات شرکت تولیدی هرچند کوتاه ولی درست و قابل تشخیص باید موجود باشد.

5- لوگو شرکت تولید کننده در جای مشخص و قابل دید تری به نسبت دیگر موارد قرار گیرد.

پارچه لیبل پوشاک

طراحی لیبل پوشاک

در انتخاب نوع پارچه لیبل باید به نوع پوشاک تولیدی نیز توجه داشت. به طور مثال برای لباس های تریکو از لیبل ساتن استفاده می شود، برای لباس های ضخیم و اکثرا مردانه از لیبل کتان و برای لباسهای بافتنی اکثرا از لیبل چرم استفاده میشود.