تاريخ انتشار : 1401/06/31 - 22:34
كد :28
کاربرد اتیکت و لیبل چیست
اتیکت و لیبل ها با اطلاعاتی در مورد محصولات برند، آنها را از سایر کالاهای موجود در بازار متمایز میکنند. مشتریان با بررسی اطلاعات و جزئیات مندرج در آن ها، تصمیم بهتری در جهت خرید یا عدم خرید آنها اتخاد خواهند کرد.
افراد و کسب و کار ها برای برطرف کردن نیازهای مجموعه خود، ملزم به استفاده از برخی محصولات خواهند بود.
یکی از مهمترین روشهایی که کسب و کارهای مختلف جهت متقاعد کردن مشتریان برای خرید و افزایش آگاهی عموم مردم مورد استفاده قرار می دهند، چاپ انواع برچسبهای تجاری و الصاق آن به انواع محصولات است.
اتیکت و لیبل
اتیکت و لیبل برچسبهایی تجاری از جنس کاغذ، پلیمر، پارچه، فلز یا موادی دیگر هستند که برندها به بستهبندی یک محصول الصاق و با استفاده از آنها، اطلاعات مفیدی به مشتریان ارائه میکنند. این مارک های تجاری حاوی اطلاعات و مشخصاتی هستند که محصول را شرح می دهند.
برچسبهای تجاری
تولید برچسبهای تجاری محصولات، اغلب به دو صورت چاپ دیجیتال روی پارچه یا بافت توسط ماشینآلات نساجی صورت میگیرد. مارکهای بافتهشده کیفیت بالایی داشته و به راحتی تخریب نمیشوند.
از این رو بیشتر تولیدکنندگان پوشاک، از آنها برای ارائۀ محصولات خود استفاده میکنند. لباسهایی که دارای مارکهای تجاری بافتهشده هستند، دوام و کیفیت خود را در صورت شستوشوی دستی یا ماشینی، از دست نخواهند داد.
به علاوه دوخت این برچسبها و قرار دادن آنها روی سطوح مورد نظر نیز سادهتر است. با این حال، میتوان حدس زد که قیمت این لیبلها نیز نسبت به نوع چاپی آنها بیشتر خواهد بود.
در مقابل، از برچسبهای چاپی برای ثبت اطلاعات شستوشو یا در مواقعی که طراحی مورد نظر صاحبان کسب و کار بسیار پیچیده و پر از جزئیات است، استفاده میشود. طراحی این محصولات با جوهر طراحی انجام خواهد شد. از این رو در برابر شستشو و عوامل محیطی، دوام بالایی نداشته و کیفیت خود را به مرور زمان از دست میدهند. در عین حال، قیمت لیبلهای چاپی کمتر است.
چاپ لیبل
علاوه بر موارد گفته شده، مدل چاپ لیبل نیز محبوبیت زیادی دارد. از مزایای این برچسبها میتوان به ماندگاری همیشگی طرح آنها اشاره کرد. نوع دیگری از برچسبهای تجاری وجود دارد که به عنوان بج اسم شناخته میشود.
این برچسبها عموماً نام شخص یا عنوان شغلی وی را نمایش داده و در لباسهای کارکنان شرکتها، بانکها یا بیمارستانها استفاده میشوند. هدف از ارائۀ آنها نیز تسهیل ارتباط بین کارمندان و مراجعهکنندگان بوده و اغلب از جنس فلز سبک یا پلاستیک فشرده ساخته میشوند.
انواع مختلف برچسبهای تجاری از نظر شکل
برش: در این مدل، برچسبهای تجاری تا نخورده و میتوانند از هر چهار سمت خود، به پوشاک دوخته میشوند.
آهار: رنگ و اندازۀ برچسبهای آهار ثابت بوده و به همین دلیل، دوخت راحت و شکیلتری خواهند داشت.
تا از دو طرف: این نوع لیبلها از دو طرف تا میشوند. به علاوه در مقایسه با برچسبهای برش، لبههای نرمتری دارند.
تا از وسط: برچسبهای تجاری از وسط تا زده و بین درزهای پارچۀ لباس دوخته میشوند.
چسب کاغذی: این مارکها به چسب متصل شده و سپس به کالای مورد نظر الصاق میشوند.
چسب حرارتی: برای تولید چسب حرارتی، آن را با کمک ماشینآلات و تجهیزات مختلف به چسب چسبانده و سپس با کمک اتوی حرارتی، به کالای نهایی الصاق میکنند؛
براقکننده: بسیاری از برچسبهای تجاری با کمک حرارت، ظاهر شکیل و براقتری به دست میآورند. در نهایت سطح آنها نیز نرمتر شده و محتوای مندرج اندکی برجسته خواهد شد.
علت استفاده از مارک تجاری
اتیکتها با ارائۀ هویتی روشن به محصولات برند، آنها را از سایر کالاهای موجود در بازار متمایز میکنند. مشتریان با بررسی اطلاعات و جزئیات مندرج در مارک تجاری محصولات، تصمیم بهتری در جهت خرید یا عدم خرید آنها اتخاد خواهند کرد.
حتی در صورت عدم فروش، مارک های تجاری، ساختار مالا را بسیار خاص و حرفه ای به نمایش می گذارد به گونه ای که در خاطر مشتریان ثبت خواهد شد.از این رو چاپ لیبل، از مهمترین الزامات کسب و کارها برای متقاعد کردن مشتری خواهند بود.